سُوۡرَةُ الفَاتِحَة

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (١)
ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ (٢) ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (٣) مَـٰلِكِ يَوۡمِ ٱلدِّينِ (٤) إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ (٥) ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ (٦) صِرَٲطَ ٱلَّذِينَ أَنۡعَمۡتَ عَلَيۡهِمۡ غَيۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَيۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّآلِّينَ (٧)

Friday, November 7, 2014

Jaga Orang Dalam Pantang

Baru-baru ni saya menjaga anak didalam pantang. 
Bersalin secara pembedahan.
 Apa yang telah saya lakiukan saya tulis didalm blog ini supaya tidak lupa. 
Mungkin panduan ini boleh digunakan kemudian hari. 
Walau bagaimana pun semua ini berdasarkan pengalaman
dan sesuai untuk anak saya sahaja. 
Mungkin cara ini tidak sesuai untuk orang lain.


Rutin Harian
Bangun pagi minum sepeket Kels Glorius


(Glorious adalah makanan kesihatan yang mengandungi zat yang diperlukan oleh badan. Maklum saya memilih makan untuk diberikan kepada anak saya semasa didalam pantang)

Kemudian mandi dengan air rebusan daun pandan, serai wangi dan inai untuk menyegarkan badan.




lSelepas mandi tungku seluroh kaki, tangan dan belakang untuk memanaskan badan. kawasan pembedahan kami tak sentuh.

 bakar batu tungku hingga panas, anggaran 15 minit.

Letakkan batu tungku yang panas diatas tuala yang telah dialas dengan daun mengkudu. 
Tabur sadikit halba dan jintan hitam diatas daun tersebut

bungkus dengan tuala bersih. Siap untuk ditungkukan keseluruh tubuh

Kemudian lumur seluruh badan dengan minyak agar badan tidak dimasuki angin.
Mintak apa pun boleh tetapi saya menggunakan minyak ini. 


Kemudian sapu krim barut disekeliling pinggang dan perut sebelom pakai koset.
Pakai koset longgar saja  tidak gunakan bengkung kerana pembedahan,
kemudian pakai stokin dan baju sejuk sepanjang masa selama 44 hari


Selepas uruskan badan, biasanya terus makan.
Kemudian baharulah sarapan dan makan tengah hari sekali.- nasi dan lauk, banyakkan halia dan lada hitam, sayur yang tidak berunsur sejuk boleh dimakan, seperti sawi putih

Kemudian jangan lupa ambil ubat
Herba tuju angin HPA, spirulina dan vitalit (vit C) 


Masa antara boleh makan makanan ringan seperti biskut kosong,
 apple, minuman milo, susu, quaker-oat dan  kurma.

Jam 6 petang salin pakaian dan melumur minyak sekali lagi.
Kemudian makan petang sebelom malam.

Sebelum tidor saya beri dia sepeket bancuhan Nutri-Biotic (Kels) untuk membaiki sistem pelawasan agar tidak sembelit

Semua ubatan diatas boleh didapati dari saya, pengedar sah produk Kels, HPA dan Nona Rugay
Selamat menjaga kesihatan badan

Anggaran kos ubatan selama 44 hari
4 botol minyak berubat herba NR  - 4 x rm 27 = 108
1 tiub krim barut - 1 x RM50 = rm 50
1 botol Kapsul Tuju Angin - 1 x RM 34 = rm 34
1 botol Spirulina - 1 x rm38 = rm 38
1kotak glorius 1 x rm 125 = rm 125
2 kotak nutribiotik 2 x rm50 = 100
jumlah RM430
(tak termasuk upah - mama buat untuk anak dengan kasih sayang, percuma)
Kkalau berbayar saya akan kenakan harga RM30 sehari anggaran kerja 1-2 jam, kalau jauh kena tambah peruntukan minyak kereta. Sesiapa berminat saya boleh sediakan perkhidmatan ini.. Pagi sahaja.



No comments:

Post a Comment

Rakan-Rakan

Lintas Langsung Dari Makkah

Labels