سُوۡرَةُ الفَاتِحَة

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (١)
ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ (٢) ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (٣) مَـٰلِكِ يَوۡمِ ٱلدِّينِ (٤) إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ (٥) ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ (٦) صِرَٲطَ ٱلَّذِينَ أَنۡعَمۡتَ عَلَيۡهِمۡ غَيۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَيۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّآلِّينَ (٧)

Tuesday, November 4, 2014

Makanan di Madinah

Mungkin saya muda lagi pada masa itu. Saya tidak memilih sangat makanan. Atau mungkin juga asbab doa yang Ustazah saya ajar sebelom bermusafir mengerjakan haji. "Ya Allah ya tuhan ku, jadikan selera ku sepertimana selera orang Arab semasa bermusafir haji nanti. Alhamdulillah semua makanan yang terhidang saya rasa sedap. Saya boleh makan dan alhamdulillah saya sihat.

Pada tahun tersebut pehat tabung haji hanya menyediakan makan tengah hari dan makan malam saja. makanan yang telah di bungkus terus di hantar ke bilik. Kami juga dibekalkan dengan sekotak teh uncang, gula , susu tepung, sebiji cawan dan seberkas sudu pelastik. Biasanya kami singgah direstoren untuk bersarapan, atau bungkus saja dan makan dibilik. Alhamdulillah apa saja yang ada dijual disana , saya boleh makan dan tiada alahan atau perut meragam,

No comments:

Post a Comment

Rakan-Rakan

Lintas Langsung Dari Makkah

Labels